Píndola per ser feliç. Revisant les nostres creences

Com vàrem dir ahir el que pensem sobre el que ens passa determina la nostra actitud davant la vida. Els nostres pensaments estan formats de les nostres creences i els nostres valors. Sovint algunes de les nostres creences són limitants. És a dir ens limiten a nosaltres mateixos el fet d’aconseguir un objectiu. Les creences no responen a fets demostrables o a certeses absolutes sinó que són pensaments associats a idees o sentiments que prenem com a certs ja sigui per confiança, por, fe…
Les nostres creences limitants ens porten a dir coses com, no puc, no serveixo per això, i a fer servir expressions com sempre, mai, ningú, tothom…Com que el nostre pensament condicionarà la nostra conducta si basem la nostra vida en aquestes creences limitants ens impedirà realitzar a vegades el que desitgem. Què hem de fer per canviar aquestes creences:

Primer: Identificar-les en el nostre pensament. Observa el que et dius i el que dius als demés, detecta les frases que comencen amb: No puc…, em fa por…, crec que…. Les generalitzacions: tothom, ningú, sempre,mai,tot, res… Les frases que comencen per jo soc o tu ets…(soc tonto,…ets impuntual…

Segon: Identifica les “creences trampa”. Per exemple: “Ajudar a tothom és de bona persona”, “Fer el que s’espera de mi és lo correcte”, “Quedar bé amb tothom és el que s’ha de fer”…

Tercer: Pregunta’t per què creus això?:
-          Per què m’ha passat (experiència)
-          Per què m’ho han dit (autoritat)
-          Per què és lo correcte (moral)

Quart: fer-nos preguntes sobre aquestes creences. És hora d’agafar paper i llapis i apuntar cada creença que hem identificat i preguntar-nos:                       
  1.  Aquesta creença és teva o d’algú altre?
  2.  Quina intenció positiva hi ha darrera d’aquesta creença? És a dir, m’ajudarà pensar així per aconseguir el que vull?
  3. Quina seria la creença oposada a aquesta en positiu que m’ajudi a aconseguir el que vull?
  4.      Què canviaria en positiu en la meva vida si apliqués aquesta creença en positiu?
  5. Ja tenim feina per aquesta setmana. Recordeu prendre-us la píndola d’avui i sigueu una mica més feliços. 

Comentaris

Entrades populars