VIURE CENTRATS EN EL PRESENT PER SER MÉS FELIÇOS
Per què de vegades, ens costa tant ser feliços? Quan aparentment a la nostra vida no hi ha res que indiqui que no puguem ser-ho.? Què ens passa quan de sobte tot està buit?. Com dèiem la setmana passada l’actitud que prenem davant les circumstàncies de la vida és la fase del camí a ser més o menys feliç. I per què mostrem una actitud negativa si no hi ha res que impedeixi trobar el nostre camí a la felicitat? Avui parlarem d’una de les causes. El lloc en el que situem la nostra actitud. Si estem  centrats sempre en el passat, en les nostres errades i els nostres èxits (allò tant típic de que el passat marca el nostre camí i que les coses d’abans eren millors que les d’ara) les emocions que hi aniran associades a aquest passat seran de culpa, de frustració de malenconia…. I viure el meu futur (és a dir, el que em proposo a fer amb angoixa, por, preocupació i escepticisme. I m’oblidaré del més important. El meu present. El present és l’única cosa que puc controlar, la meva actitud aquí i ara. Com ho fem? Aprenent a gaudir de tot lo bo que la vida ens dona, com quan et prens l’últim glop d’aquella copa de vi tant especial. Centrant-nos en això, i agraint el que tenim, sense pensar en el que no tenim o en el que vàrem tenir. Un exercici que us recomano es que cada dia abans d’anar a dormir anoteu en una llibreta 3 coses que us hagin passat durant el dia per les quals podeu donar gràcies. Per exemple; Gràcies per l’abraçada i el petó sense venir a tomb del meu fill d’aquesta tarda. Gràcies per la trucada que he rebut d’una amiga meva. Gràcies per que aquella planta que no rego mai perquè no me’n recordo encara està viva.

Recordeu gaudiu del present que serà el lloc des d’on podrem canviar la nostra actitud en el futur. I agraïu aquest present.

http://www.rac1.cat/a-la-carta/cerca?text=&programId=la-primera-pedra&sectionId=psicologia&from=10%2F09%2F2016&to=&pageNumber=6

Comentaris

Entrades populars